KKM | Naturskyddsföreningen
357
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-357,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive
ABOUT

NATURSKYDDSFÖRENINGEN

KKM hjälper sedan 2013 Naturskyddsföreningen med deras skolsatsning Energifallet.

 

Uppdraget består av flera delar där den centrala delen går ut på att stötta Naturskyddsföreningen i arbetet med spridning, nätverkande och skapa PR kring satsningen. I detta arbete ingår att utveckla strategier och även operativt arbeta mot skolor, kommuner, relevanta myndigheter, fackpress och viktiga eldsjälar

 

I uppdraget ingår följande delar:

 

• Övergripande strategiskt arbete
• PR för Energifallet i relevanta sociala medier och fackpress
• PR och relationsbyggande med universitet och högskolor för att nå blivande lärare
• Pedagogisk utveckling av satsningen
• Spridning och informationsarbete mot skolor
• Produktion av tre olika filmer
• Utvärdering

 

Resultat och räckvidd:

 

• Nått ut till ett antal AW-centraler och pedagogiska centraler över hela Sverige
• Skapat en mängd PR till exempel Sveriges Radio, debattartiklar i ledande skoltidningar och en mängd skolbloggar
• Byggt upp ett stort nätverk av universitet och högskolor med lärarutbildningar
5000

lärare har fått materialet

15000

material har skickats ut

150000

elever har tagit del av materialet

Klicka på rubrikerna nedan för att se på respektive film.

 

ATT LYCKAS MED EN KAMPANJ

I den här filmen, för årskurs 4-9, berättar några ungdomsorganisationer om hur de gjort för att skapa lyckade kampanjer. Filmen är en del av Energifallet, ett utbildningsmaterial om energi och hållbar utveckling för lärare och elever i grundskolan.

 

ATT FÅNGA MEDIERNAS INTRESSE

I den här filmen, för årskurs 4-6, berättar bland annat Kamratposten och Lilla Aktuellt om vad som fångar deras intresse. Filmen är en del av Energifallet, ett utbildningsmaterial om energi och hållbar utveckling för lärare och elever i grundskolan.

 

ATT FÅNGA MEDIERNAS INTRESSE

I den här filmen, för årskurs 7-9, berättar representanter från media om vad som fångar deras intresse. Filmen är en del av Energifallet, ett utbildningsmaterial om energi och hållbar utveckling för lärare och elever i grundskolan.

I nära samarbete med KKM och tack vare deras stora kompetens inom PR och strategier för att nå ut till skolsfären närmar vi oss våra höga mål för Naturskyddsföreningens största skolsatsning hittills, Energifallet. Målet att nå ut till 40% av landets grundskolor skulle vara ännu tuffare att nå utan experthjälp och goda råd från KKM. HELENA LUNDMARK, PROJEKTLEDARE ENERGIFALLET/NATURSKYDDSFÖRENINGEN
Kund

Naturskyddsföreningen

Date

October 18, 2013

CATEGORY
Energi, Film, Hållbar utveckling, Lektioner, Miljö, Övningar