KKM | Battery Challenge
1018
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-1018,ajax_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2,vc_responsive
ABOUT

THE BATTERY CHALLENGE

The Battery Challenge är en hållbarhetssatsning för skolan som genomförs på uppdrag av IKEA. Syftet med skolsatsningen är att inspirera och öka förståelsen för fördelarna med laddningsbara batterier, för att därigenom spara på våra resurser och minska batteriavfallet.

 

KKM har huvudansvaret för hela satsningen, vilket omfattar

The Battery Challenge vänder sig till lärare och skolungdomar i högstadiet och gymnasiet. Tävlingen går ut på att elever göra egna kampanjfilmer för att få andra att övergå till laddningsbara batterier.

CASEFILM
KAMPANJSTATISTIK

126 000+

Insamlade röster

120 000+

Elever har arbetat med
The Battery Challenge
under två år

1400+

Kortfilmer från elever
runt om i landet tävlade

EXPONERING I SOCIALA MEDIER

290 000

Tittningar på YouTube och Facebook via influencers

200 000

Tittningar på YouTube

400 000

Nådda via Facebook &

5 000 000

exponerade

320 000

Unika besökare till thebatterychallenge.se

ÖVRIG MEDIAEXPONERING

15 000

Har sett dokumentären om uppladdningsbara batterier

290 000

Tittningar via KITs film och presentation

NÅGRA AV TÄVLINGSBIDRAGEN
Kund

IKEA, Naturvårdsverket, Batterifonden

CATEGORY
Design, Film, Hållbarhet, Hemsida, IKEA, Lektioner, Naturvårdsverket