Byggbranschens yrkesnämnd (BYN) arbetar för att det inom bygg- och anläggningsbranschen ska finnas välutbildade och kompetenta yrkesarbetare, som kan utvecklas och anta framtidens utmaningar. Uppdraget är pågående.
KKM har helhetsansvaret för att utveckla BYNs nya identitet. Syftet med uppdraget är att göra branschen mer attraktiv för unga personer och tjejer. KKM ansvarar bland annat för förstudie och strategiarbete, utveckling av ny logo och grafisk profil och bygga av ny webb.
Projektet “Bygg din framtid” är framtaget för att bredda rekryteringsbasen till byggbranschen. Vår kommunikationsidé bygger på att använda förebilder, och budskapet riktas brett: Till ungdomar som står inför gymnasievalet, vuxna yrkesväxlare som vill byta bransch samt nyanlända. 16 Byggframtider är ett koncept som ligger på byggdinframtid.se, och syftet är att krossa fördomar samt att sprida kunskap och nyfikenhet kring BYNs 16 olika yrken. Konceptet och plattformen bygger på ett tydligt pedagogiskt grepp: Spelifiering, eller “gamification” som det också kallas. 16 Byggframtider innehåller ett quiz för varje enskilt yrke samt en yrkeskompass där du svarar på frågor och får reda på vilket yrke som passar dig bäst.
19 januari
KKM skapar visuell kommunikation och identitetsutveckling som gör skillnad och utvecklar samhälle och individer. Det innebär att vi hjälper vår kunder med ny design, digitala produktioner och inspirerande filmer med fokus på att skapa samhällsnytta.
Kunder inom detta affärsområde kommer från näringsliv, ideell och offentlig sektor.
Kontakta affärsområdesansvarig,
Per Hazelius, 070-791 17 32, per.hazelius@kkm.se